בניית חנויות eCommerce

מסחר אלקטרוני, או בעגה המקצועית eCommerce, מאפשר לבצע עסקאות באמצעות תקשורת מחשבים. עם זאת, התנאי הבסיסי והחשוב ביותר לעסקאות מן הסוג הזה הוא חנות וירטואלית: החנות היא למעשה אתר אינטרנט שנועד על מנת לאפשר את המסחר האלקטרוני ולהגן על הצדדים המעורבים בעסקה.

מה אפשר לעשות בחנות וירטואלית?

מטרת העל של חנות וירטואלית היא לעודד גולשים לבצע פעולות ורכישות. כתוצאה מכך, יש גם הבדל בין חנות וירטואלית לבין אתר אינטרנט תדמיתי. הסוד הוא להשקיע זמן ומשאבים בתהליך תכנון נכון ובניית חנויות וירטואליות eCommerce אפקטיבית – וכך להפיק מהן ערך מקסימלי.

מלבד מכירת מוצרים, הפעילויות המבוצעות בחנויות וירטואליות כוללות הפצת מידע על ידי ספקים, רכישה מקוונת של שירותים, תמיכה בלקוח לאחר המכירה ועוד. המאפיין המשותף לכולם הוא שאין צורך בפגישה של המוכר עם הקונה ושניתן לבצע מסחר אלקטרוני בדרכים שונות.

סוגים של מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני כפי שמתבצע בחנויות וירטואליות מתחלק לקטגוריות שונות. הקטגוריות העיקריות נקראות B2C, B2B ו-C2C וההבדל טמון במאפייני הצדדים שמבצעים את העסקה: בין אם מדובר בעסקה בין גורם עסקי ללקוח פרטי, בין שני גורמים עסקיים או בין לקוחות פרטיים בלבד.

היתרונות שמציעות חנויות וירטואליות

מסחר אלקטרוני מאפשר לבעלי מוצרים ושירותים להגדיל את המכירות ולעשות זאת בהשקעה כספית נמוכה יחסית. מלבד הקמת האתר, אין צורך בתחזוקה יקרה על מנת להניע לקוחות לפעולה ואפשר להשתמש בשיטות של קידום ממומן וקידום אורגני על מנת להביא גולשים חדשים לאתר. חוץ מזה, חנויות וירטואליות מגשרות על פערים גיאוגרפיים ולכן פוטנציאל המסחר כמעט בלתי מוגבל.

שלבים במסחר אלקטרוני

השלב הראשון בבניית חנות וירטואלית הוא להגדיר במדויק מי קהל היעד ואיזה מוצרים או שירותים הוא צורך. בשלב השני מתכננים את החנות כך שהיא תוביל את הגולשים אל התשלום בדרך הכי קצרה ופשוטה.

בין לבין, יש לדאוג למערך אבטחה שיגן על פרטי הגולשים וימנע זליגת מידע רגיש כמו כרטיסי אשראי. אם מבצעים נכון את התהליך של בניית חנויות וירטואליות eCommerce, ניתן להצטרף להצלחה עולמית שעוד נמצאת בחיתוליה.

אהבת את המאמר הזה?

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב twitter
צייץ
שיתוף ב linkedin
שתף
שיתוף ב pinterest
תנעץ

השאר תגובה

דילוג לתוכן