מיתוג עסקי

מיתוג עסקי הוא תהליך שבו חברה, שירות, מוצר או עסק עוברים מיצוב על מנת לבדל ולייחד את עצמם מול המתחרים. בעזרת המיתוג ניתן להבליט את העסק ולעודד לקוחות פוטנציאליים לפנות אליו. כמו כן, מטרת המיתוג היא להציג מאפיינים מסוימים של המוצר או השירות וכך להגדיל את הרווחים ואת ההכנסות.

למה בעלי עסקים לא ממתגים את עצמם?

הבעיה היא שלבעלי העסקים עצמם לא תמיד יש את הידע, הכלים והניסיון הנדרשים על מנת לעבור תהליך מוצלח של מיתוג. הפתרון הוא לפנות לאנשי מקצוע שהתפקיד שלהם הוא לבצע מיתוג עסקי ולהבליט את הערך המוסף שלו. יתרה על כך, בתהליך נכון של מיתוג ניתן לשלב מהלכי פרסום ושיווק שעולים בקנה אחד עם הצרכים של העסק לטווח הארוך.

הרבה יותר מפרסום לקהל היעד

ההבדל בין מיתוג לשיווק הוא במשמעות שנשארת אצל הלקוחות. אחת האינדיקציות לכך שמיתוג נעשה בצורה טובה הוא שהלקוחות יכולים לזהות את המוצר או השירות – גם ללא קשר לקמפיין הפרסומי. במילים אחרות, למיתוג עסקי יש בסיס יציב ועמוק והוא משלב בתוכו סימנים ויזואליים לצד עמדות, רגשות ותפיסות שקיימות אצל הצרכנים בנוגע לארגון.

מי יכול לעבור מיתוג עסקי?

תהליך המיתוג רלוונטי לכל בעלי העסקים ונותני השירותים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מדובר על תהליך ששמור לארגונים גדולים או תאגידים בין-לאומיים. בפועל, את המיתוג ניתן לבצע גם עבור עצמאיים ואפילו בשביל אנשים פרטיים.

כמו כן, המיתוג הוא אפילו לא פונקציה של השקעה כספית: כאשר המיתוג נעשה בצורה נכונה, מקצועית ויסודית, ניתן לסיים אותו בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב ובלי להתפשר על הביצועים והתוצאות.

טיפים עבור מיתוג מוצלח לעסקים

שיתוף פעולה עם בעלי עסקים מאפשר להגדיל את סיכויי ההצלחה של תהליך מיתוג עסקי. על מנת שהוא יהיה מוצלח, צריך לוודא שהמיתוג נעשה לפי התכונות של המוצר ובהתאם למאפיינים שמייחדים אותו.

בהמשך, כל שנותר הוא להתכתב עם הזהות הממותגת – המורכבת משם החברה, לוגו, מוצרים, עיצוב, מחיר, מוטו וכן הלאה. לבסוף, ניתן למדוד את הביצועים של המותג ולחבר אותו לקהל היעד וללקוחות פוטנציאליים חדשים.

אהבת את המאמר הזה?

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב twitter
צייץ
שיתוף ב linkedin
שתף
שיתוף ב pinterest
תנעץ

השאר תגובה

דילוג לתוכן