קידום ממומן וPPC

המושג "קידום ממומן", הידוע בשמו הנוסף "קמפיין PPC", מתייחס למנגנון המאפשר לך לקדם את האתר או עמוד הנחיתה שלך לראש תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש הגדולים בעולם, ובראשם כמובן גוגל.

ברצונך ללמוד כיצד לנצל בחכמה את היכולת הנפלאה הזו, שמשרתת מיליוני עסקים בכל רחבי העולם – ובכל הגדלים? ביכולתך לפנות אלינו כבר כעת ולקבל את כל הפרטים, או להמשיך לקרוא ולקבל רקע שיעזור לך להבין טוב יותר את עולם המושגים של פרסום במנועי חיפוש.

מה זה PPC?

המושג PPC – ראשי תיבות של Pay Per Click או בעברית "תשלום לפי לחיצה" – מייצג את שיטת התשלום עבור קידום מן הסוג הזה. במילים אחרות, במסגרת קידום ממומן ו-PPC משלמים המפרסמים רק עבור ביצועים שהקמפיין מפיק, כגון כניסה לאתר.

איך נראה קישור ממומן?

מודעה ממומנת מופיעה בדרך כלל באחת משתי הווריאציות הבאות:

רשת החיפוש

פרסום בשיטה של קידום ממומן ו-PPC מופיע בתוצאות החיפוש של ביטויים מסוימים כ-"קישור ממומן" או תחת הגדרה של "מודעה ממומנת". המשמעות היא שמודעות אלו יופיעו בתוצאות החיפוש לפני התוצאות האורגניות ובצורה מובלטת עבור הגולש.

רשת המדיה

במקביל, קידום בשיטת תשלום לפי לחיצה יכול להיות במודל של שיווק שותפים: המפרסמים מציעים לאתרים תמריץ להפוך לשותפים עסקיים ולהציג פרסומות מטעמם, בעוד בתמורה הם מעניקים להם שיעור מסוים מן הרווחים. גם כאן, השאיפה היא לשלם לפי ביצועים ולמנוע הוצאות מיותרות.

היתרונות של קידום ממומן ו-PPC

  • ראשית, מיקוד. מודל הפרסום הקרוי PPC מאפשר למפרסמים לשלם רק על לקוחות שנכנסים לאתר – ורק לאחר שחיפשו את השירות או את המוצר הרלוונטי לביצוע עסקה. במובן זה וגם במובנים אחרים, קידום ממומן ותשלום לפי לחיצה עולים בקנה אחד עם היתרונות שאותם רוצים להשיג המפרסמים.
  • שנית, למנהל הקמפיין יש שליטה מלאה ויכולת להגדיר מראש את מסגרת התקציב ולהחליט כמה לשלם פר לחיצה על קישור.

    במילים אחרות, הקמפיין גמיש מאוד אולם המחיר בפועל לעולם לא חוצה את התקרה התקציבית שהגדרת – והגדרה זו יש לעשות בהתאם לתחרות שיש בתחום ולמכרז בין מפרסמים שמוכנים לשלם לפי פרמטרים מוגדרים, כמו גם מיקוד מילות מפתח בחיפוש ועד כמה הן מעידות על הגולשים כעל לקוחות שמעוניינים לבצע עסקה.
  • ולבסוף, התוצאות של קידום ממומן מהירות יותר בהשוואה לקידום אורגני ואפשר לנצל אותן לטובת השקת מוצר, קמפיין חד פעמי, הצגת עמוד נחיתה וכן הלאה.

כך למעשה, למנוע החיפוש, למפרסם ולגולש יש בשיטה הזו אינטרס משותף שמשחק לטובת כל הצדדים.

קמפיין ממומן הוא עניין לאנשי המקצוע

גוגל מעמיד לרשות המפרסמים שלל כלים עוצמתיים להקמה ולניהול של קמפיין PPC. אולם מובן שצריך לעמוד בתנאים מסוימים של מקצועיות על מנת לנצל את היתרונות במלואם. כמו כן, חשוב גם להישאר עם אצבע על הדופק כדי לבצע התאמות ושינויים לאורך הזמן (אופטימיזציה).

החדשות הטובות הן שבמידה והקמפיין מוקם בצורה מקצועית, התוצאות לא מאחרות להגיע. לפרטים נוספים אודות הקמת וניהול קמפיין קידום ממומן (PPC) – נציגינו ממתינים לפנייתך ממש כעת.

אהבת את המאמר הזה?

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב twitter
צייץ
שיתוף ב linkedin
שתף
שיתוף ב pinterest
תנעץ

השאר תגובה

דילוג לתוכן